Menu

Prikazan film ´Hardomilje od davnina´

Prikazan film ´Hardomilje od davnina´

Sinoć je u hotelu Bigeste, u okviru programa proslave Dana općine Ljubuški održana projekcija filma „Hardomilje od davnina“ scenarista i redatelja Vlatka Filipovića.

Udrugom Baština Ljubuški u suradnji s udrugom Hrvatska uzdanica Mostar – HUM i HAZU BiH je snimila dokumentarni filma o Hardomilju i rijeci Trebižat.
Na samom početku, u ime domaćina obratio se Jure Rupčić, predsjednik udrugom Baština Ljubuški.

„Listajući Monografiju sela došao sam na misao da bi bilo lijepo, ako to bude moguće napraviti kratki dokumentarni film o Hardomilju. Vođen tom mišlju, nazvao sam poznatog redatelja Vlatka Filipovića i on mi je pokazao puno razumijevanje uz napomenu da se i sam osjeća dužnim prema ovom kraju jer je većinom radio filmove u istočnom djelu Hercegovine“, kazao je Jure Rupčić, predsjednik udruge “Baština” te zahvalio svima na suradnji, a posebno na financijskoj pomoći načelniku Nevenku Barbariću, ministru Toniju Kraljeviću, Miroslavu Rupčiću iz MRM te Dragi Jeleniću i Ivanu Banduru koji žive u Sydneyu.

Udruga Baština svjesna da film ne može napraviti sama stupila je u kontakt s udrugom Hrvatska uzdanica Mostar – HUM koju vodi Hardomiljčanin Srećko Boras, a on je odmah iskazao oduševljenje tom idejom.

„Kada su mi Jure i Mira predložili da ojačamo sastav onih koji su se prihvatili ove izrade filma s oduševljenjem sam prihvatio suradnju te smo uradili puno toga i snimali danima, a Vlatko kada je iščitao sve i obišao sve scene, u svojoj je glavi imao daleko širu ideju. Ovaj film po formatu izlazi iznad dokumentarističkoga, redatelj ga je zamislio kao uvod u jednu daleko širu i povijesnu priču o jednom igranom filmu koji je udruga Hum već najavila, o igranom filmu o „Kraljici Katarini“. Ono što ćemo danas vidjeti je kratki sažetak filma kojeg smo htjeli uklopiti u program Dana općine. Ovdje smo Hardomilje stavili u središte priče o jednom širem području, a cijeli je Ljubuški spomenut od uzvodno Trebižat do Kravica. Nemojte ga gledati samo kao Hardomilje i smatrajte da je on samo dio onoga što ćemo na ljeto prikazati za blagdana proslave sv. Stjepana i nadam se da ćemo uspjeti iznijeti taj projekt do kraja“, kazao je Boras.